mandag 1. november 2010

Fridag!!

ornament 

Jeg har hatt INTENST fri i hele dag etter å ha undervist i helgen, det var knall å få pause i kreativ tenking. Så jeg har sett på Harry Potter and the Goblet of Fire, og masse Top Gear, og skisset litt på tegninger jeg har hatt lyst til å lage en stund. Pluss rotet rundt i Wordpress for å se hvor mye jeg har lært meg, begynner å bli bedre:)(Takket være HTML/CSS-kurs forrige uke med Sortenke.no)

Var utrolig deilig å ikke skulle noe en hel dag. Jeg har uansett glemt laderen til mobilen på jobb, så var litt luksus å ikke være tilgjengelig på fridagen min. Grunnen til at jeg setter så pris på denne lille pausen, er at nå er det fullt kjør fra imorgen av med tegning hver dag fra 08.30 til 17.00 pluss undervisning, markeder eller andre greier i helgene fram til jul, så får nok ikke så mange sjanser til å hente meg inn igjen. Pluss at det skjer så masse gøy med konserter og greier framover som jeg har lyst å gå på. Men ikke misforstå, jeg elsker jobben min;) Ellers hadde jeg ikke giddet de åndssvake arbeidstidene som noen ganger slår inn ved deadliner. Faktisk på tordag allerede begynner julemoroa. Djiises, vi er i begynnelsen av november, men jeg og en venninne fant ut at hvis vi skal få tid til å male Black Metal-hagenissene våre, må vi komme diverse familie i forkjøpet før vi sitter og gomler syv sorter i stedet;)

Bildet jeg har lagt ved fant jeg da jeg så gjennom gamle mapper på maskinen. Laget den i en skissebok over noen uker på KHIB med en foreleser jeg syntes var helt fjern og som hadde altfor kynisk svart/hvitt livssyn, og jeg lurte på om han kunne glede seg over noe, eller kunne ha en samtale med noen uten å anaysere alt man sa. Etter en stund så jeg at jeg hadde laget et bilde av en levende og blomstrende verden sett i svart hvitt. Så da fikk jeg noe ut av forelesningene likevel;) Har lyst å ta denne typen line art opp igjen. Kanskje prøve å inkorporere litt Aubrey Beardsley-svart, med å bruke hel flater med blekk igjen. Får se;)

Senere idag skal jeg se en dokumentar om forfatter og journalist Hunter S. Thompson, som jeg er kjempefan av bøkene til. Nest etter Terry Pratchett. Hvis man ikke har lest Fear and Loathing med illustrasjonene til Ralph Steadman, kan man glede seg til superfin bruk av illustrasjon for å gjøre leseopplevelsen ganske spesiell.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Grab This Widget