onsdag 10. november 2010

ILLUSTRASJON TIL FJORD 1

fjord1_01

fjord1_02

fjord1_03

fjord1_04

Tegningen er til vinnerteksten av en skrivekonkurranse holdt av Fjord 1. Cox som lager magasinene til Fjord 1 har brukt mine tegninger to ganger tidligere, og sa de gjerne ville at jeg skulle illustrere igjen. Det satt jeg utrolig pris på, og la meg virkelig i selen for å gjøre bra arbeid for dem. Ikke det, jeg synes alltid man skal gjøre sitt beste, uansett om det er til et julekort til en nabo eller en illustrasjon til en barnebok, men det er enkelte oppdrag der man virkelig føler en forpliktelse overfor arbeidsgiver til å levere knall arbeid. Og når de gir beskjed om at de har lyst å bruke mine illustrasjoner gjentatte ganger er vel det den beste rosen man kan fåSmile

Skisseprosessen denne gangen gikk ikke så bra, for jeg brukte for kort tid på selve idegjennomgang med andre enn mitt eget hode. Eller, dvs, jeg hørte ikke med nok folk rundt meg hva de likte av skissene mine før jeg satt i gang å tegne ut den endelige ideen. Så den ble altfor (hva er elborate på norsk? intrikat?) …ja altfor MYE. For jeg trodde jeg hadde en god ide. Så den endelige tegningen her er en mindre stormannsgal versjon av den første ideen min. Etter å ha jobbet lenge med en ganske godt utarbeidet skisse, forkastet jeg den etter at min søster mente at jeg prøvde å få for mye med i tegningen, og begynte helt på nytt.

1 kommentar:

  1. Så fin den er! Et sånt bilde jeg virkelig kunne likt å ha på veggen. Jeg har lyst til å sitte der på stubben og lese selv; det ser så fredelig ut :-)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Grab This Widget