søndag 2. januar 2011

Skisser til KulturSprell: Håndlaget vs kjøpefont

1294005102548

Noen som har prøvd CreaWriter? Jeg bruker det når jeg skal skrive noe kjapt ned, i stedet for å bruke InDesign som litt for omfattende, og StickyNotes som har for liten plass, og likevel føle at det er litt orden i det man har foran seg. Den er utviklet for skribenter og andre som trenger et mer inspirerende (og enklere) interface enn Word når de skal kreere tekster. Jeg bruker den mest for å renskrive notater fra skisseboken slik at jeg raskere kan kopiere tekst til det jeg jobber med, skulle det være nødvendig. Hvis en er blogger og er lei LiveWriters interface for kun å konse på skriving er den super. Og så kan man ha bilder som bakgrunn for teksten, ooooooh. På bildet med skyene er listen min med notater over de forskjellige aktivitetene som skal være under kulturfestivalen jeg jobber med.

12940043644161294004470667

Hjelp, jeg er tydeligvis fra nittitallet. Djiiises, akkurat nå var det fælt å legge ut work in progress for KulturSprell, det ser ut som jeg prøver å “nå ut til ungdommen” med en en festlig font som bare minner meg om nittitallets cyberspacegreier. Jeg misliker ikke uttrykket, men jeg så plutselig bare logoen til “Electric Ballrom” foran meg, og der danset alle til Scooter, innhyllet i latexdrakter, røykmaskiner og strobelight. FEIL.

 12940048872681294004924365

Tror jeg vil ha en mer organisk håndtegnet font, men det betyr jo tusen timer mer arbeid. De to bildene over er bare superraske illustratorskisser, basert på uttrykket jeg laget for eksamenen min på KHIB. Lurer på om jeg skal prøve å applikere uttrykket derfra på dette prosjektet, hmmm. (Test fra eksamensoppgave fra Viskom på KHIB http://www.myspace.com/video/vid/100325808. Videoen ville ikke bli embedded idag desverre. )

Ser forresten nå at den gule figuren jeg har laget her ser depressiv ut, og ordet “dans” var en smule malplassert sammen med den nå hehe.

Jeg får nok jobbe videre med begge retningene, for hvis jeg skal lage all skilting, overskrifter og tekstgreier for hånd kommer jeg aldri til å bli ferdig i tide. Så jeg må prøve å finne en “boblefont” som lever opp til mine kriterier, samtidig som jeg kan lage hovedlogo for hånd og bruke mer tid på utviklingen av figurene som skal representere de forskjellige aktivitetene under festivalen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Grab This Widget