lørdag 1. januar 2011

Nyttårsforsett

Vi har brukt første dagen i det nye året med å se behind the scenes på Wall-E, Cars, Finding Nemo, Up og en del andre Pixarproduksjoner, og sett mange dokumentarer om arbeidet rundt å skape animasjonsfilmer. Utrolig inspirerende mennesker og arbeidsmiljø. Man trenger ikke jobbe med tegning eller andre kreative greier for å forstå at det er en viktig del av arbeidsdagen å omgi seg med inspirerende mennesker som er lidenskapelig opptatt av det de jobber med. Og at humor og hverdagsgalskapkan være ganske frigjørende hvis man ikke tør å gi fra seg alt av sprø ideer til vanlig. 

Det tar litt tid å se dokumentaren jeg har lagt ved, den er delt opp i tre deler på Youtube, men det er verdt å se hele vil man ha en boost for å satse, sette igang eller trenger inspirasjon til noe man holder på med. Jeg har sett denne og de andre dokumentarene om Pixar (og andre animasjonsstudioer) flere ganger, og det funker på meg som en slags pep-talk å se hva disse folkene har fått til, og hvor knall arbeidsplass de har.

Inside Pixar Animation Studios Part 1
Part 2
Part3

Igår på nyttårsaften kom temaet nyttårsforsett opp flere ganger, og jeg kan virkelig med hånden på hjertet si at jeg ikke kunne komme på noe å ha som forsett. Jeg har jo selvfølgelig ting jeg har lyst å få til, men å ha dem som forsett for så å oppsummere ved slutten av året? Nope. Men hvis jeg skal nevne noe må det være at jeg har lyst å bygge videre på det knalle kontoret jeg har fått meg og at foajeen vår skal bli PixarstyleSmilefjes som blunker (I litt mindre skala kanskje.) Vi har allerede Innersvingen råkkering og hoppetau, og en rosa rokokkosofa der, så kanskje det er en start hihi!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Grab This Widget