torsdag 30. desember 2010

Visuell profil for KulturSprell

1293702272585

1293702305838

1293702288003

1293703278180

Jeg skal lage visuell profil for KulturSprell, en kulturfestival for utviklingshemmede.  Akkurat nå på skissestadiet ser det hele ganske naivt og barnslig ut, jeg skal prøve å jobbe med figurer og likevel få det til å appellere til voksne. For meg høres jo dette knall ut, for jeg er voksen og elsker Monsters Inc og Little Big Planet. Jeg ser ikke hvorfor ikke en slik estetikk ikke kan rettes mot voksne, meeeeeen jeg ser jo at det er forskjellige ideer rundt hva som regnes som voksent og ikke. Så tror det blir en av hovedutfordringene her. Navnet på festivalen er KulturSprell, og med en gang får man jo konnotasjoner til noe som er gøysig og for barn. Jeg skal lage skilting, logo, en eventuell t skjorte, brevoppsett og plakatoppsett. Kommer sikkert til å balle på seg mer og. Jeg har lyst å bruke en avrundet grotesk font sammen med organiske figurer, men har ikke funnet den perfekte ennå. Fargepaletten blir sannynligvis noe slikt som under.

fargepalett02 
fargepalett03

(Colourlovers palettmaskin er gøyest i verden)

kulturlogo

Men jeg har et stykke igjen ser jegSmilefjes som blunker  Idag skal jeg jobbe litt mer med fontvalg og i morgen blir den store begynne-på-figurdesign-dagen.

1 kommentar:

  1. Du har så artig strek :)
    Det er jo en ganske stor forskjell på barnlig og barnslig
    & dette er akkurat passe barnlig & sprelsk.
    Knallgøy å få følge prosessen fra idé til ferdig produkt!!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Grab This Widget