fredag 17. desember 2010

Skisseprosseser

05

Jeg holder på å gjøre research og skisser for en en visuell profil til en kulturfestival, og det er så gøy å være helt på skissestadiet igjen! Er en blanding av intimiderende og ektremt inspirerende for jeg har jo ubegrenset med muligheter til å vinkle dette på. Så for tiden bruker jeg mye tid på å leke med fargeprofiler fra Coulorlovers, og driver og snoper etter fonter.  Konsept og kjerneord er sånn ca på plass, kommer sikkert til å utvikle seg mye underveis, men har kommet i gang og vært på to skissemøter allerede. Nå jobber jeg med ordene eleganse vs lekenhet, og prøver å vinkle researchen min opp mot det. En font jeg har forelsket meg i er jo selvfølgelig altfor flamboyant, men jeg har lyst å kjøpe snittet Parfait til meg selv og bruke det til alt mulig gøy.

Turkisperlefisken ble solgt idag, til en venninne av mamma faktisk. Det er en tegning som jeg på en måte ikke ville skille meg av med, men hos meg ble den bare liggende i en skuff. Så nå skal den reise til Oslo og bo der i stedet. Jeg liker at jeg vet hvor den er. 

1 kommentar:

  1. Så spennende!

    Lekker font,
    er selv litt fontophil
    med en hangup på gamle skrivemaskinfonter ;)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Grab This Widget