mandag 6. desember 2010

Turkisperlefisken

fisk_gunvor_rasmussen01

Jeg gikk gjennom en del tegninger som har “satt av” til meg selv, enten fordi jeg har lagt mye arbeid ned i dem, eller fordi de betyr noe spesielt for meg. Denne fisken laget jeg til en “Monsterfisk-utstilling” på Galleri Vedholmen i fjor, men jeg endte opp med å ikke ta den med fordi jeg ville ikke selge den. Jeg har hatt en del fisker, og har årskort på Akvariet i Bergen (hehe), liker veldig godt tropiske fisker og fargene de leker seg med. Men nå innså jeg at denne tegningen har ligget i tegningskuffen i et år, så jeg har bestemt meg for å legg den ut for salg. Det samme gjelder noen av de andre som lå der sammen med den. Det er mye bedre at den kommet til et godt hjem;) Jeg synes halen ble så fin! På denne tegnet jeg omrisset til fisken først med blekk, så fargela, og da den hadde tørket noen timer tegnet jeg oppå med blekk alle detaljene.

2 kommentarer:

  1. Sukk, jeg er helt forelsket i disse fiskene dine! Og jeg er enig - denne var spesielt flott! :D

    SvarSlett
  2. Tusen takk:) Ja noen ganger er det litt sårt å selge tegninger faktisk! jeg tenker etterpå at "ååå den ville jeg jo egentlig ikke selge..." Men det er så kjekt når jeg treffer folk som virkelig liker et motiv eller at en tegning "snakker" til dem, da ser jeg at de kommer til folk som setter pris på dem:)hurra:)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Grab This Widget