mandag 31. januar 2011

FORSIDEARBEID FOR “BARN I BYEN”

1296406968036

Barn i byen er en avis startet av noen som så at man manglet et sted å samle informasjon om aktiviteter angående hva som skjer av arrangementer og slikt for barn i Bergen. De har kontor på Bryggen, og jeg kom i snakk med dem før jul, og nå til utgaven som kommer ut om noen dager har jeg laget både forsiden og illustrert en artikkel inni. Det var skikkelig gøy jobb! Da jeg var ferdig med artikkelillustrasjonen fikk jeg forsidejobben to dager før jeg reiste til Dundee på seminar forrige uke.

Jeg klarte selvfølgelig å misforstå noe av briefen, og “mistet” en og en halv dag med intens jobbing. Startet på nytt og og tok med meg den nye skissen på seminar, der jeg på utrolig vis klarte å miste tegnemappen ned i en dam fylt i gjørme. Så det var litt ekstra arbeid å gjøre tegningen ren i photoshop haha! Da jeg var tilbake på fredag begynte jeg rett på med tegning igjen, og det har jeg gjort hele helgen, for den skulle i trykken idag. Jeg har stått opp, tegnet hele dagen, sovet, stått opp, tegnet hele dagen. Litt som da jeg jobbet med Eventyrboka. Var på kontoret kl syv i morges og startet å sette det sammen på data. Var ferdig idag i to – tre tiden, gleder meg til å legge ut resultatet. Tenkte jeg ikke skulle publisere det før den er på plass i papirformat.

1296458523605
Jeg tegnet forsiden på A3 for å få feelingen med avisformatet, men jeg har bare A4 scanner så måtte scanne den inn del for del og sette tegningene sammen på nytt i photoshop.

1296474070475 
Jeg har brukt en del akvarellsøl på logoen, så jeg drev og eksperimenterte med hvilke farger jeg ville bruke, og om jeg skulle jobbe tørt eller vått i vått med akvarell, om jeg legge på fargen på data eller for hånd, og laget 6 endelige fargetester på logoen for å klare å bestemme fargesammensetning. Elsker sånt pirkearbeid og testing.

Det gjennomsiktige glasset er forresten malevann, og blomsterkoppen er jus med samme farge. Jo, jeg har drukket en del malevann i min tid. Nå skal jeg nyte de få timene jeg har fri i kveld, for hele denne uken blir like intens. Jeg skal få avgårde en søknad og første skissedel til et veldig spennende bokprosjekt jeg har med gøye mennesker, landing av KulturSprell logojobben på torsdag, og to bestillinger fra private kunder som uhenldigvis har måttet vente litt på meg midt oppi alt dette:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Grab This Widget