lørdag 22. januar 2011

KONTRASTER

Igår var jeg på konsert med Duplex-folkene, og det var helt genialt. Hurra Torpedo sin versjon av “Total eclipse of the heart” spilt på hvitevarer er GØY! Christopher Schau sin dramatisering av “Fugl med stålvinger som bli drept av solen” var en gledelig konsertopplevelse haha!

Ikke gårsdagens konsert, men close enough

På formiddagen igår ble jeg intervjuet angående jobben min som illustratør, og da begynte vi å snakke litt om dette med kontraster. For det er jo lite på mitt rosa kontor fylt med strutsefjær som tilsier at jeg er blodfan av Hurra Torpedo, og jobber best til Ministry. Og jeg sklir kanskje ikke inn i miljøet på Inside i gul puddeljakke. (Kem e så kaller en metalclub for “Inside” enivei. Hvorfor ikke ha et snev av selvironi og kalle stedet “Blodig Alvor” eller noe?) Jeg tror at fasinasjonen min for Hurra Torpedo kanskje har rot i at jeg liker valget av akkurat den låten og det å denge løs på hvitevarer på for å få frem noe så deilig frigjørende sprøtt.

Stort sett når jeg jobber er det jo denne typen kontraster jeg liker å bruke. Marie Antoinette og Dronning Victoria som står og banner i gullrammer. Monstre med sløyfer. Svarte oppvaskhansker med blonder og svart korssting der det står Black Metal. Det handler jo litt om å skape noe som er i flere lag, og som må oppdages, ikke ligger rett i glaningen på deg. Kontraster har det jo til tider med å generere litt humor og.

elisabeth 1

Screenshot av en bestilling solgt på epla.no:

kjop og salg

Tegningene som ble solgt i den bestillingen pakket jeg inn i søtt rosa silkepapir og limte på et bittelite rødt hjerte. Gøy når både jeg og kjøperen vet at motivene inni pakken er ganske langt borte fra den estetikken. Pluss at det er ganske spesielt å se hvilken type tegninger som blir solgt, og hvilke historier man har som grunnlag for å ville eie akkurat DET bildet. Jeg slutter faktisk ikke å bli overrasket nå de “jævligste” motivene ofte blir kjøpt først, for jeg tenker ofte at “denne vil garantert ingen ha på veggen”. Jeg har veldig gøye kunderSmilefjes Hurra!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Grab This Widget