torsdag 31. mars 2011

TRØYSTEBOKA STORYBOARD #1

1301493096433

I’m breaking the first story into storyboards now, this one is quite difficult to work with because I don’t really understand the story. Oh I read it and understand the words, but I don’t understand what the author is trying to SAY. My editor is off on a job related trip so I hope she can explain it to me when she gets back.

1301493142702

But even if I don’t get the story, it is still very visually written with talking trees and dark forests, love it!

1301493169169
In the top one see I have the rhythm/pace and reading direction wrong, have to deal with that in Sketches Round #2. And the impaled dolls on walking sticks have to move down a bit on the page, so not as to break up the text too much.

(Yes, impaled dolls, I too was a bit puzzled by this since it’s a childrens book. I love that sort of cute/scary stuff, but…yes this is where I got a bit lost, because there is no explanation why they’re part of the story. Maybe I shouldn’t focus too much on them when I draw it out.)

1301493189959

For this story I’m making the setting much darker than I’m used to, this will be fun to expriment with.

2 kommentarer:

  1. Glede meg til å sjå den ferdige boka! Både gonatt boka og eventyrboka er nydelige:)

    Er det slimete skumle soppar i skumleskogen? Har høyrt dei kan ete deg i ein jafs…
    …ha ein strålande dag!

    SvarSlett
  2. Ooooh nice! Jeg har laget skisser på et sopptema til en av de andre historiene, men hvis ikke det passer til den når jeg får den endelige historien hadde jeg tenkt å snike det inn her uansett. Så kanskje i runde to med skisser kommer det med slimete sopper:D Ser for meg litt mørke litt for store sopper som ser truende ut, god ide med slim og. Nå fikk jeg lyst til å bare begynne med en gang, gaaahgrkh, må vente til redaktøren kommer tilbake fra tur.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Grab This Widget